ALMA PRISET

Hej!
Nu har årets Alma pris delats ut, som står för Litteraturpriset till minne av Astrid Lindgren.  Det är världens största barn - och ungdomslitteraturpris. För att läsa mer om Alma priset så klicka på länken: http://www.alma.se/sv/
Iallafall, fick en holländsk mann, vid namn: Guus Kuijer priset i år. Grattis till honom säger jag!
Min morfar var på plats i Vimmerby, där dom skulle tillkännage vem som fått årets ALMA-pris. Och det var lite roligt för dom ringde upp Guus Kuijer själv och berättade att han fått priset och då sa han något i stil med: " Det var väll kul, men nu måste jag faktiskt gå till tandläkaren." Undrar om han hade några hål?
Böcker som Guus har skrivit är bla:
Lyckan kommer som ett blixtnedslag och
Boken om allting
Böckerna vänder sig till cirka 9-12 åringar
Böckerna handlar om relationer, barn som funderar på livet, räddslor mm.
Har själv inte läst någon av hans böcker, men tänkte kanske göra det!
Ha det bra! Kramar Ida!
P.s-Snart blir det Hungerspelen extra här på bloggen, som Kimberly och jag gjort. Tack för det fina du skrivit Kimberly!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0