Fyra dagar Fyra nätter

Hej!
FREDAGSBOKTIPSET uteblev tyvärr igår... därför kompenserar jag det nu med ett boktips idag!
Boken som jag pratar om är alltså, Fyra dagar Fyra nätter, en ganska nyskriven bok av en författare vid namn: Morgan Matson. Boken beskrivs på baksidan av en annan författare som "Hetsläsigt beroendeframkallande" och det kan jag alldeles hålla med om! Boken är väldigt medryckande med en spännande och intressant handling. Författaren varvar kapitel om "nu" och "då", och får samtidigt med lite av en resedagbok i boken, med små kvitton från Snabbmatsställen, bilder och huvudpersonernas personliga spellistor. Detta får boken att kännas mer levande. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att denna bok skulle bli en riktigt bra film!
Men nu till handlingen(från bokens baksida)
"Inte nog med att Amys pappa precis har dött i en bilolycka; nu har hennes mamma bestämt att de ska lämna Kalifornien och flytta till Connecticut. Dessutom vill hon att Amy ensam ska köra familjens bil hela vägen. Det är bara ett problem: sedan olyckan vägrar Amy att sätta sig bakom ratten. Hon kan bara inte. Då dyker Roger upp. Han är nitton år, ovanligt snygg och lovar att köra Amy till Connecticut. Tillsammans ger de sig ut på en road trip genom USA. Resan som egentligen skulle vara en enda lång transportsträcka utvecklas till något helt annat och någonstans längs vägen börjar Amy förstå att livet kanske kan gå vidare, trots allt."

En bok som innehåller mycket hopp och som jag absolut lägger till i listan över mina favoritböcket.

/Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0