Den vita katten av Holly Black

Hej på er alla Idas läsare, det är Kimberly här ;) <3 Eftersom det var ett tag sedan Ida bloggade så tänkte jag hoppa in och slänga in en bokrecention.
_________
Tittel: Den vita katten
I serien: Berörarna
Författare: Holly Black
Sidor: ca: 280 st

Tänk om dina drömmar kändes mer värkliga en dina minnen?

 

Vad skulle du göra om du en dag vaknar upp och inser att dinna minnen inte stämmer, och att det finns massor som du borde minnas, men det gör du inte. Tänk om du plötsligt vaknar upp och upptäcker att du levt i en lögn och inte längre vet vad som är sanning och vad som inte är det, vem som är vän och vem som är fiende. Tänk dig att du vaknar upp och inse att du inte kan lite på dina närmaste, inte ens din familj. Tänk dig att du vaknar upp och inser att du står mitt i händelsernas centrum, fast du själv inte vet om det. Vad skulle du då göra?

 

Cassel kommer från en familj där berörare alltid har existerat. De har kunnat kontrolera folks lycka, känslor, minnen och död. Tyvärr kan Cassel inte något av detta. Men han bär på en mycket mörkare hemlighet en de andra...

 

"Här är sanningen om mig, i stora drag: Jag dödade en tjej när jag var fjorton år gammal. Hon hette Lila, hon var min bästa vän och jag älskade henne. Jag dödade henne i alla fall."

 

Tänk dig att du lever i en värld där folk kan göra hemska saker med dig genom bara en lite snudd med ett blottat finger. Tänk dig att leva i en värld där alla bär handskar, och det mest farliga vappen är nakna händer. Tänk dig att magi existerar och att vissa människor har den i sin makt. De kallas berörare. Tänk dig att du lever mitt i bland dem. Till och med din familj består av dem. Vad skulle du göra?

 

Och Tänk dig att det plötsligt dyker upp en vit katt, som vissar sig vara något helt annat en en vanlig katt. Är det den som har svar på alla frågor?

Jag vet att det kanske blev lite rörigt...Hoppas ni förstod i alla fall, och snälla kommentera och berätta om ni tyckte det var en bra bokrecention
Hoppas du tyckte det var okej ida, att jag bara hoppade in såhär <3 Massor av kramar till dig!
Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0