Tema: Nalle Puh

Hej på er!
Den lilla gula björnen med det stora hjärtat som vandrar omkring i Sjumilaskogen med sina vänner Ior och lilla Nasse..., ni vet väll vem jag tänker på?
Just, precis;våran egen Nalle Puh!
När min  Mamma var  i London när hon var liten så fick hon i present av min Morfar  en ganska tjock bok om Nalle Puh på engelska med otroligt fina illustrationer i. Jag började läsa i den lite idag och slogs av att jag faktiskt aldrig läst någon längre historia om Nalle Puh, utan det har nog mest handlat om bilderböcker.
Nalle Puh boken, eller "Winnie-the-pooh, boken som jag läste i var riktigt bra "Att-träna-på-engelska-bok" .
Och det var hemskt mysigt att läsa lite om Nalle Puh och hans livsfilosofier också.
Dessutom hittade jag en bok om historian bakom Nalle Puh och dess författare (A.A. Milne) som heter "Hurra för Nalle Puh".
Det var en riktigt intressan och fin bok.
Så hurra för Nalle Puh den lilla björenen med det stora hjärtat!
//Ida

Kommentarer
Postat av: Sylle

Vår käre vän Nalle-Puh! Det är bra att han inte glöms bort! Trevligt med lite historia bakom och att träna engelska. Tack för alla fina boktips här på bloggen! stor Puh-kram från Sylle

2012-03-18 @ 19:51:04
Postat av: Ida

Ja, det finns många klassiker som är läsvärda! Hurra till dig oc Puh från Ida:)

2012-03-18 @ 22:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0